Skandináv Divat
Divat

Skandináv Divat

  • 2022. február 16.

A skandináv divat funkcionális, letisztult, és mégis csodás. Itt megtudhatod, mi áll még a divatos jelenség mögött



Getty Images / Christian Vierig / Contributor

El kell ismerni, Párizs, London és Milánó még mindig a divat abszolút fellegvárai közé tartozik, és nem csak a felemelő divatjuk és a hagyományos nagy divatházaik miatt,
de a magas színvonalú Skandináv Divat előttük jár. A koppenhágai divathét minden eddiginél fontosabb a divatvilág számára, és ha fejben végigjárjuk kedvenc címkéinket, legalább a fele Észak-Európából származik. A nagy skandi divatkalauzban most megtudhatja, mitől olyan különleges a skandináv divat, és mely divatmárkákat kell feltétlenül ismernie.



Getty Images / Christian Vierig/ Kontributor

Mi határozza meg a skandináv divatot?


Funkcionális, letisztult és nagy odafigyeléssel a részletekre készül – a skandináv divat ilyen egyszerűen leírható, bár ez korántsem minden. A skandi stílus többről szól, mint a minimalizmusról, hiszen ha jobban szemügyre vesszük az utcai stílusokat és a trendcímkék legújabb kollekcióit, hamar kiderül, hogy a fekete-fehérnél többről van szó. A skandináv divat a mintákon, a jól átgondolt kombinációkon és a sokoldalúságon virágzik. Összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat, hogy mit tegyünk és mit ne tegyünk: 

Scandi stílus: Tedd!
  • kiegészítők
  • hitelesség
  • színes megjelenés
  • Részletek, részletek, részletek!!!
  • extravagáns vágások
  • kiváló minőségű alapok és örökzöldek
  • szemet gyönyörködtető minták (különösen állatok és virágok)
  • aszimmetriák, kifinomult pakolás hatások
  • ugyanolyan fontos: a klasszikus színek, mint a fekete, fehér és krémes tónusok

Skandi stílus: Ne tedd!
  • túl sok smink
  • túldíszitett kinézet
  • valójában ez minden, amit tudnod kell a tiltólistáról – legyen a lehető legegyszerűbb!

A legjobb divatmárkák

A skandik nemcsak a divat viselésének és kombinálásának módját tudja, hanem azt is, hogy mi a fontos a divattervezés és -alkotás során – valójában logikus, igaz? Így nem csoda, hogy a jelenleg felkapott márkák közül sok északi eredetű. A legszebb skandináv divatmárkák keresése azonban korántsem olyan egyszerű – aminek elsősorban az az oka, hogy egyszerűen nem tudunk dönteni. De miért? Mindegyik Cosmo kedvencnek megvan a maga erőteljes stílusa, és a változatosságnak köszönhetően minden alkalomhoz és divatos hangulathoz találunk kedvenc skandináv darabot. Ami még érdekes: A legtöbb skandináv divatmárka Dániából és Svédországból származik.

Dán divatmárkák

Aiayu

Időtlen dizájn, kiváló minőségű anyagok és valódi kivitelezés: Ez az Aiayu. A dán alapító, Maria Høgh Heilmann és csapata olyan elveket fogalmazott meg, amelyek segítenek észrevehetően csökkenteni a vállalat ökológiai lábnyomát. Ez történik például a kizárólag természetes anyagok fenntartható beszerzésén és a felelős, kevesebb hulladékot okozó termelésen keresztül.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by AIAYU (@aiayu)


Blanche

A fenntarthatóság a Blanche-nál is kiemelten szerepel a napirenden. Ily módon a dán márka nemcsak egyedi, fenntartható darabokat hoz létre, hanem lehetővé teszi, hogy a teljes ruhatárunkat ennek megfelelően alakítsuk ki – tetőtől talpig. Tökéletes alapok és különleges részletek vannak az előtérben. Kifejezetten elragadtattak minket a nem szokványos farmer minták...

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by BLANCHE (@blanchecph)


By Malene Birger

By Malene Birger minden kollekcióval igazi libabőrt varázsol: a dizájn éppoly egyszerű, mint részletgazdag, így az elegancia és a minimalizmus találkozik a szabad szellemű bohó szellemiséggel. 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by By Malene Birger (@bymalenebirger)


Ganni

Hol kezdjük? Szeretjük a dán Ganni divatmárkát, így minden egyes kollekciót nagy izgalommal és még nagyobb várakozással várunk. A formatervezés játékos és magabiztos, tele kontrasztokkal és rengeteg személyiséggel. Ditte Reffstrup, a Ganni kreatív igazgatója így írja le a 2022-es tavaszi/nyári legújabb kollekciót a Fräulein Magazine-nak adott interjújában: "A 2022-es tavasz-nyár arról szól, hogy újra fellángoljuk az élet iránti szeretetünket és az önmagunk iránti szeretetünket. Nagyon fontos, hogy szeresd az életedet és szeresd önmagad. A gyűjtemény arról szól, hogy igent mondj arra, ami jónak tűnik, és igent mondj magadnak."

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by GANNI (@ganni)


Gestuz

Sanne Sehested 2008-ban alapította a Gestuz. Terveivel minden nő erősségeit szeretné hangsúlyozni úgy, hogy a nagyszerű darabok tökéletesen viselhetők legyenek a hétköznapokban is. Ennek alapja: állandóan újraértelmezett, egymással csodálatosan harmonizáló klasszikusok.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by GESTUZ (@gestuz)


ROTATE BIRGER CHRISTENSENT

A ROTATE BIRGER CHRISTENSEN a két skandináv divatikon, Jeanette Madsen és Thora Valdimarsdottir, valamint a dán Birger Christensen divatcég együttműködésének eredménye. És mit ne mondjak... egyszerűen minden része egy álom! A címke elsősorban az ünnepi gardrób kialakítására koncentrál, így az egyedi, extravagáns darabokra helyezi a hangsúlyt. Amit még tartalmaz: Rengeteg hangerő, nőies sziluettek, csillogás és sok szórakozást. 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by ROTATE (@rotatebirgerchristensen)


STINE GOYA

A STINE GOYA-t 2006-ban alapította az azonos nevű tervező, és sok ihletet merít Koppenhágában, a divatvárosban. A nyomatok kézzel rajzoltak és személyre szabottak, a vágások hízelgőek, és az egyszerűtől a különlegesig terjednek. Mi is szeretjük a színes megjelenést!

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by STINE GOYA (@stinegoyastudio)



Svéd divatcímkék


Acne Studios


Egykor Andy Warhol gyára által ihletett Acne Studios 1996-ban született Jonny Johansson svéd tervező és stockholmi partnerei ACNE projektjeként. A skandináv divatmárka eredetileg a farmerre koncentrált, de ez legkésőbb a 2000-es évekre megváltozott. Ma az Acne a modern, nem szokványos dizájnt jelenti. Apropó: A név az "Újszerű kifejezések létrehozására irányuló törekvés" rövidítéséből származik.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Acne Studios (@acnestudios)


STAND STUDIO


A STAND STUDIO-t Nellie Kamras alapította 2014-ben, és mindig szem előtt tartja az elegáns és a mindennapi használatra alkalmas kettősséget. A kollekciók főleg bőrből, műszőrméből és gyapjúból állnak. Amit különösen jónak találunk: A márka egyre inkább a vegán és fenntartható alternatívák felé orientálódik.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by STAND STUDIO (@standstudio.official)


Totême

Szerepet kaptunk: a Totême is a skandináv divatmárkák közé tartozik, igazi "want to have" karakterrel, és a dán címkékkel ellentétben inkább az északi minimalizmus alatt értjük. A legjobb benne, hogy a kollekciók magas színvonalon készülnek, és bármely más darabbal tökéletesen összeilleszthetők. A kifinomult szabás is azonnal megragadja a tekintetünket, valamint az unisex sziluettek. SZERETJÜK!

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Totême (@toteme)


Vagabond SHOEMAKERS


"Szívvel-lélekkel cipészek vagyunk. Célunk, hogy nagyszerű cipőket készítsünk nagyszerű dizájnnal, amelyeket az emberek világszerte hordanak. Hiszünk abban, hogy a nagyszerű dizájnnak nem kell egy vagyonba kerülnie" - mondja Marie Nilsson Peterzén. Az 1973-ban alapított skandináv cipőmárka társalapítója és kreatív igazgatója. Ezt teljes mértékben aláírhatjuk! A Vagabond modellek ugyanolyan sokoldalúak, mint viselőik, és mindegyik pár hosszú ideig elkísér minket, és átvisz minket egyik-másik kalandon. Nagyon ajánljuk!

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Vagabond Shoemakers (@vagabondshoemakers)



Forrás: cosmopolitan.de
Legfrissebb cikkek
Kategóriák
window.onload = function(){ };