Lifestyle
Mi is az a Z generáció?
A születési éveket gyakran generációkra osztják. A különböző generációknak különböző tulajdonságokat és életszemléletet tulajdonítanak.
Milyen évjáratúak a Z generációk?
Mivel az egyes generációk közötti átmenetek gördülékenyek, az egyes generációk születési évei szerzőnként eltérőek voltak. Az 1997 és 2010 között születetteket általában Z generációnak nevezik. Ennek ellenére a Z generáció meghatározása változó – más kutatók szerint a generáció már az 1990-es években elkezdődik.
Mi jellemző a Z generációra?
A Z generáció jellemzői óriási mértékben eltérnek az előző generációktól, legalábbis ami a digitalizálást illeti. Az Y generációval ellentétben a Z generáció néhány tagja már csecsemőkorában kapcsolatba került okostelefonokkal és táblagépekkel, ezért digitális szülöttek. Intuitív módon kezelhető az új technológia. Ráadásul egyre jobban összemosódik a határ a valós és a virtuális élet között. A Z generáció számára a virtuális kommunikáció ugyanolyan fontos, mint a fizikai szintű kommunikáció. A közösségi médiában való megosztás a Z generáció mindennapjainak része.
A Z generáció másik jellemzője, hogy jobban érdekli őket a politika, és hozzá akarnak járulni egy „jobb világhoz”. A kulcsszavak itt olyan témák, mint a „Péntek a jövőért”, a klímapolitika és a fenntarthatóság.
A Z generáció másik meghatározása szerint kevésbé optimisták a jövőt illetően, mint előző generációjuk, aminek az is lehet az oka, hogy olyan problémákkal nőttek fel, mint a globális felmelegedés vagy a környezetszennyezés. A Z generáció is az önmegvalósítást és a szabadságot keresi, ugyanakkor a munkahelyi és a családi környezet stabilitása is nagyon fontos számukra. Az Y generációval ellentétben a következő nemzedék a magánélet és a szakmai élet szigorú szétválasztását akarja.
Mi az a Z Generációs marketing?
A Z generációs marketing olyan marketingintézkedésekre vonatkozik, amelyek célja a Z generáció megszólítása. Mivel ez a generáció az interneten nőtt fel, a Z generációval egészen másképpen kell foglalkozni, mint elődeikkel. A marketingeseknek azt kell feltételezniük, hogy ez a generáció főleg a közösségi médiában van, és ott tájékozódik a termékekről, vagy különös jelentőséget tulajdonít az influencerek terméktesztjeinek.
Kommunikáció a közösségi médián keresztül
A Z generáció szinte folyamatosan online van, ha el akarod érni ezt a generációt, akkor nem kerülheted el a közösségi médiában való hirdetést. De vigyázz! Mivel ez a generáció is pontosan tudja, honnan szerezhető be az információ, a vásárlói értékelések és termékajánlatok nagy szerepet játszanak. Tanulmányok szerint a fiatalok közel felét befolyásolják a vásárlási döntések meghozatalakor. Mivel az egyéniség a Z generáció egyik jellemzője, a termékek "testreszabhatósága" szinte kötelező.
A tanulmányok azt is kimutatták, hogy a Z generáció figyelme 12-ről nyolc másodpercre csökkent az Y generációhoz képest. A marketingesek számára ez azt jelenti, hogy a reklámüzenetnek gyorsan a lényegre kell térnie, különben a Z generáció már a következő terméket fogja keresni.
Társadalmi felelősség
Ha meg akarja győzni a Z generációt, olyan tényezőket kell figyelembe vennie, mint a klímavédelem, a méltányos kereskedelem és a fenntarthatóság a termékeiben. Ezenkívül a Z generáció reagál a hitelességre – a szórakoztató és hozzáadott értéket kínáló tartalmakat a legtöbb esetben jól fogadják. Ami gyakran nevetségessé válik, hogy a cégek megpróbálnak a fiatalok nyelvén hirdetni, vagy "menőnek" és fiatalnak mutatni magukat.
Mi jön a Z generáció után?
A Z generáció után jön az Alfa generáció, amely a 2010-ben és később születetteket foglalja magában. Az Alfa generáció még intuitívabban fog élni a digitalizálással, mint az előző generáció. Ide tartoznak az olyan kulcsszavak, mint a mesterséges intelligencia, az autonóm vezetés és a 3D nyomtatás. A kutatók azt feltételezik, hogy az Alfa generáció többet fog élni a digitális világban, mint a való világban.
forrás: marketing.ch / atlasbuyinggroup.com/